ROMANI, inscrieti-va pe listele electorale!

Catre Romanii din ITALIA pentru a participa la alegerile din Italia care au loc in aceasta primavara, ROMANII TREBUIE sa se INSCRIE pe listele speciale pe langa PRIMARIA ( COMUNE) unde au RESEDINTA. ASTFEL puteti avea reprezentantul VOSTRU in orasul unde locuiti.

domenica 22 aprile 2007

Pozitia PIR cu privire la suspendare in Ev. Zilei

Suparare peste hotare
Pentru diaspora romana, Traian Basescu ramane presedinte
Din Italia, Spania, Franta si pana in Canada si Statele Unite, romanii din diaspora condamna tensiunile politice de la Bucuresti si votul parlamentului pentru suspendarea presedintelui Basescu.
Franta: Gustul amar al suspendarii
„E trist pentru imaginea Romaniei. Eu si sotul meu suntem plecati de 8 ani. Nu ne este indiferent ce se intampla acolo: ca sa schimbam imaginea tarii am infiintat la Lille asociatia „Printemps roumain”, organizam expozitii, invitam artisti. Ce fel de imagine ofera acum politicienii din Romania cea proaspat intrata in UE? Eu am incredere in presedintele Basescu. Toata povestea imi lasa un gust amar.” (Anca Lucau, cercetator, conferentiar, Lille)
„Citesc presa din tara pe internet: se vorbea acum doua zile despre posibila suspendare. Azi-dimineata un coleg tunisian mi-a spus ca a auzit la stiri ca se intampla ceva in Romania. Asa am aflat. Cred ca parlamentarii romani sunt imaturi.” (Radu Popa, medic, Paris).„Mi-a spus socrul meu la telefon, aseara. Am Romania International prin satelit, dar eu si sotia mea urmarim sporadic evenimentele din tara. Pentru ca ma afecteaza emotional si vad ca lucrurile se urnesc din ce in ce mai prost.” (Florian Tone, student, Lille)
Partidul romanilor din Italia, indignat de criza politica grava
„Consideram ca tot ce s-a intamplat ieri seamana cu o lovitura de stat, nu atat prin exprimarea votului in parlament, cat prin faptul ca acest vot este in mod evident contrastant cu opinia majoritara a electoratului.Ar fi foarte daunator imaginii Romaniei o schimbare fortata a Legii electorale de pe o zi pe alta, asa cum doresc unii, pentru a-l impiedica pe Traian Basescu sa candideze din nou. Ar fi ca si cum milioanelor de romani li s-ar inchide gura cu forta.
Diaspora romaneasca din Italia priveste indignata ceea ce se intampla in Romania si spera intr-o rezolvare in sens democratic a crizei institutionale.” (Partidul Identitatea Romaneasca, Italia)
Canada: Nu ne intoarcem in demagogie!
„Prin intermediul publicatiei noastre, „ZigZag Roman-Canadian”, presedintele Basescu a transmis mesajele adresate romanilor din diaspora canadiana, cu ocazia Anului Nou, indemnul ca acestia sa revina in Romania pentru ca de experienta lor tara are nevoie mai mult ca oricand. Cum cred politicienii care au mers pana la capat cu suspendarea sefului statului ca macar unul dintre romanii care au ales sa se stabileasca in strainatate va vrea sa se mai intoarca intr-o tara in care democratia se dovedeste a fi simpla demagogie?” (Ionut Dupleac, dr. ing., membru al Ordinului Inginerilor din Quebec, director „ZigZag Roman-Canadian”)

Nessun commento: